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Dynamic analysis for fatigue assessment of reinforced concrete slabs in railway viaducts

Título
Dynamic analysis for fatigue assessment of reinforced concrete slabs in railway viaducts
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Malveiro, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Sousa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-K04
Abstract (EN): Detailed calculations of applied stresses and internal forces have to be made whenever a realistic fatigue assessment is necessary. The structural response of reinforced concrete slabs in railway viaducts is governed by local effects, and therefore detailed analysis procedures are required for a proper quantification of the stress records due to train passages. In this context, this paper presents a numerical procedure for detailed finite-element analysis of local effects caused by train passages. The interaction between bridge and train is considered by using an iterative procedure that solves the bridge subsystem by the mode-superposition method and the train subsystem by Newmark¿s direct integration method. A static correction procedure is employed to take into account the static contribution of higher-frequency vibration modes (not explicitly considered in the mode-superposition analysis) for a correct quantification of stresses in the reinforced concrete slab. Illustrative results are shown for a real case study. © 2015, Taylor & Francis Group, London.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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