Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The use of portfolios to foster professionalism: attributes, outcomes, and recommendations

Publicações

The use of portfolios to foster professionalism: attributes, outcomes, and recommendations

Título
The use of portfolios to foster professionalism: attributes, outcomes, and recommendations
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Franco, Renato Soleiman
(Autor)
FMUP
Franco, Camila Ament Giuliani dos Santos
(Autor)
FMUP
Pestana, Olívia
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo, Milton
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, Maria Amélia
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 42 5
Páginas: 737-755
ISSN: 0260-2938
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciência da Informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-GQD
Abstract (EN): The main objective of this research was to review the characteristics of portfolios and their outcomes for teaching professionalism to undergraduate medical students. A systematic review on the use of portfolios in teaching professionalism to medical students identified 1257 papers. Of these, 11 articles met all inclusion criteria. According to the papers, the use of portfolios for teaching professionalism shows versatility, supports learning strategies and has the potential to be used in different contexts, including for formative and summative purposes. The weaknesses were based on the artificiality of the reflections, deficient instructions, time-consuming processes and preference among students for other teaching methods. Students complained about feeling that the reflection was `forced¿, and they tended to write based on social conventions rather than reveal their true thoughts. Reflection is a powerful component of the portfolio, but the method by which it is taught could easily ruin its potential to boost professionalism. Requiring reflection did not ensure its achievement; increased understanding by students regarding how and why they were doing it, the clarity of assessment methods and constructive feedback might strengthen the potential for success. A framework was designed to support faculty members in developing and applying portfolios with a clear and broad view of this teaching strategy.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Predictors of students’ preferences for assessment methods (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Neto; Félix Neto; Adrian Furnham
Development and validation of a theoretically based, multidimensional questionnaire of students' evaluation of university teaching (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marina Serra de Lemos; Cristina Queirós; Pedro Teixeira; Isabel Menezes
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-22 às 05:53:54 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias