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Publicações

The Impact of Convergence Cameras in a Stereoscopic System for AUVs

Título
The Impact of Convergence Cameras in a Stereoscopic System for AUVs
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Aguiar, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinto, AM
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Aníbal Castilho Coimbra de Matos
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 521-529
13th International Conference on Image Analysis and Recognition in Memory of Mohamed Kamel (ICIAR)
Povoa de Varzim, PORTUGAL, JUL 13-15, 2016
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-P97
Abstract (EN): Underwater imaging is being increasingly helpful for the autonomous robots to reconstruct and map the marine environments which is fundamental for searching for pipelines or wreckages in depth waters. In this context, the accuracy of the information obtained from the environment is of extremely importance. This work presents a study about the accuracy of a reconfigurable stereo vision system while determining a dense disparity estimation for underwater imaging. The idea is to explore the advantage of this kind of system for underwater autonomous vehicles (AUV) since varying parameters like the baseline and the pose of the cameras make possible to extract accurate 3D information at different distances between the AUV and the scene. Therefore, the impact of these parameters is analyzed using a metric error of the point cloud acquired by a stereoscopic system. Furthermore, results obtained directly from an underwater environment proved that a reconfigurable stereo system can have some advantages for autonomous vehicles since, in some trials, the error was reduced by 0.05m for distances between 1.125 and 2.675 m.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
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