Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Using plagiarism detection tools in order to control group work submissions in large courses

Publicações

Using plagiarism detection tools in order to control group work submissions in large courses

Título
Using plagiarism detection tools in order to control group work submissions in large courses
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015-03
Autores
Rodolfo Matos
(Autor)
REIT
Armando Jorge Sousa
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-CAV
Resumo (PT):
Abstract (EN): Peer education and teamwork are looked upon as important educational tools due to the massification of higher education programmes. As such, teams frequently produce several deliverables throughout a given course, and these should be properly organized and assessed. As the deliverables submission process often occur in large numbers, any attempt to manage the procedure too tightly is bound to make the evaluators spend a lot of time just checking, controlling and correcting each individual submission; assessing these vast numbers of deliverables, is another problem, which is simply too vast to tackle in this article. Nevertheless, we do use plagiarism detection tools which offer invaluable information to evaluators. These mentioned tools are also used in an unsuspecting way: while allowing the students to submit the deliverables in a loose way, these tools can be used to check, and control any wrongdoing with little effort. This article shows the details of the implementation and the lessons learned. The prototype was tested in a course which has roughly one thousand students enrolled in, and that had effectively produced a course-portfolio of an organized set with all deliverables in an (almost totally) automated manner.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
USING_PLAGIARISM_DETECTION_TOOLS_IN_ORDE 184.55 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Inovação sustentável e aprendizagem integrada com o laboratório aberto de experimentação interdisciplinar (2022)
Capítulo ou Parte de Livro
Pinto, Maria Manuela Gomes de Azevedo ; Sousa, Armando Jorge ; Coelho, António; Rosa, António Machuco ; Barreira, Hugo; Amorim, Inês ; Miranda, Joana; Botelho, Maria Leonor ; Matos, Rodolfo ; Medina, Susana
Managing team work submissions in large moodle courses in order to generate course portfolios (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Rodolfo Matos; Armando Sousa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-19 às 21:38:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico