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Limitations of the IEEE 802.11 DCF, PCF, EDCA and HCCA to handle real-time traffic

Título
Limitations of the IEEE 802.11 DCF, PCF, EDCA and HCCA to handle real-time traffic
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Costa, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Montez, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Moraes, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 931-936
13th International Conference on Industrial Informatics, INDIN 2015
22 July 2015 through 24 July 2015
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-T0H
Abstract (EN): The IEEE 802.11 standard has been evolving over the past decade, introducing a set of new mechanisms at the MAC layer to improve the Quality of Service (QoS) provided to the communication. Among such improvements, we highlight the evolution from earlier DCF and PCF, until more recent EDCA and HCCA MAC layer mechanisms. In this paper we perform a simulation assessment of these four MAC mechanisms, evaluating their ability to support real-time (RT) communication. More specifically, we assess their ability to handle RT traffic in open communication environments composed of RT and non-RT stations operating in the same frequency channel and coverage area. The target of this paper is to highlight and understand the limitations of each mechanism when supporting RT communication. We show that for most of the situations, including less demanding scenarios, these mechanisms are not adequate to support RT traffic.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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