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Deriving an ontology for knowledge management in collaborative innovation networks

Título
Deriving an ontology for knowledge management in collaborative innovation networks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Barradas, LCS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rodrigues, EM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 19
Páginas: 335-357
ISSN: 1471-8197
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-EGY
Abstract (EN): Innovation and knowledge creation are tightly related concepts. Collaborative innovation networks (COINs) are very productive ecosystems for knowledge generation. Acknowledging their relevance for innovation, we propose a novel ontology for knowledge management (KM) in COINs, which builds on COINs related literature and is partially derived from topic-related and enterprise ontologies. The utility of the ontology is illustrated through an application case in a software house. The ontology can be applied in different cases involving KM in COINs, such as support the development of IT-based KM services for knowledge co-creation in COINs or, be used as an auditing tool in collaborative innovation processes. © 2016 Inderscience Enterprises Ltd.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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