Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Recommendations for a New Portuguese Teacher Placement System

Publicações

Recommendations for a New Portuguese Teacher Placement System

Título
Recommendations for a New Portuguese Teacher Placement System
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Santos, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oliveira e Sa, JOE
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Faria, BM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 369-378
World Conference on Information Systems and Technologies (WorldCIST)
Recife, BRAZIL, MAR 22-24, 2016
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-AHC
Abstract (EN): Portuguese teacher placements' system is a centralized system managed by the Portuguese government, specifically by the Ministry of Education and Science. It is a system with some issues and, therefore, has been criticized by its stakeholders, mainly by teachers. This paper aims to do a systematic review and a meta-analysis of the Portuguese teacher placements' system. An objective is to understand and describe how similar system works in European Union countries. Another objective is to interview school specialists, in this particular case-teachers, to find solutions for teacher placements' system. Finally, from solutions from European Union countries and from solutions arising from schools' specialists, a set of requirements is identified that the teacher placements' system should take into account, in order to avoid the issues identified.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 09:00:40 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico