Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Lessons learned on developing educational systems using a hybrid user centered methodology

Publicações

Lessons learned on developing educational systems using a hybrid user centered methodology

Título
Lessons learned on developing educational systems using a hybrid user centered methodology
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2015
Autores
Costa, AP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Loureiro, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 213-222
World Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2015
1 April 2015 through 3 April 2015
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-9DX
Abstract (EN): This paper describes the lessons learned on the development of educational applications using a Hybrid User Centered Development Methodology (HUCDM). This is a simple, iterative and incremental development process that has as building blocks the principles of User Centered Design (UCD), specified in the International Organization for Standardization 9241-210 - Ergonomics of Human -System Interaction (210: Human -centered design for interactive systems), together with practices and values from agile software development methods. The process consists of four main stages: specification/planning, design, implementation and maintenance. Prototyping and evaluation are carried out across the entire process. By developing a application in a Small and Medium Enterprise (SME) we were able to learn several lessons that may be useful for other educational software developers such as the need to involve the user in the evaluation (as verifier), but also to integrate him into the team, as informant or co-designer. This improves user satisfaction in comparison to involve the user only on the evaluation phase. © Springer International Publishing Switzerland 2015.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Ser(e) Courseware Technical Evaluation and didactics performed by students (2010)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
costa, ap; loureiro, mj; reis, lp
Hybrid User Centered Development Methodology: The practical case of Courseware Sere (2010)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
costa, ap; loureiro, mj; reis, lp

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-21 às 23:23:29 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias