Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > OTILIA - An Architecture for the Recommendation of Teaching-Learning Techniques Supported by an Ontological Approach

Publicações

OTILIA - An Architecture for the Recommendation of Teaching-Learning Techniques Supported by an Ontological Approach

Título
OTILIA - An Architecture for the Recommendation of Teaching-Learning Techniques Supported by an Ontological Approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Mota, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
de Carvalho, CV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-7
44th Annual Frontiers in Education Conference, FIE 2014
22 October 2014 through 25 October 2014
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-EAX
Abstract (EN): The creation of computer-based design tools to help teachers in designing learning scenarios, more precisely teaching-learning activities, has great importance in education. Those tools are most valuable if enriched with special features as, for example, templates, scripts or wizards used to guide the teacher through the design process. Recommendation mechanisms anchored in solid theoretical achievements are currently a huge challenge in the scientific research. This paper presents a proposal for teaching-learning techniques recommendation supported by an ontological modeling approach. The recommendation aims to assist educators in designing of teaching-learning activities. The recommendation process is part of the ACEM model which integrates an authoring design tool. We propose that the recommendation mechanism will help teachers preparing those activities and improving the use of different learning techniques.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The learning design in education today: Putting pedagogical content knowledge into practice (2012)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
azevedo, i; mota, d; de carvalho, cv; carrapatoso, e; reis, lp
Fostering Collaborative Work between Educators in Higher Education (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
mota, d; de carvalho, cv; reis, lp
Cross-Artefacts for the Purpose of Education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
mota, d; reis, lp; de carvalho, cv
A Recommender Model of Teaching-Learning Techniques (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mota, D; reis, lp; de Carvalho, CV
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-08 às 21:30:13 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico