Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Mining Customer Loyalty Card Programs: The Improvement of Service Levels Enabled by Innovative Segmentation and Promotions Design

Publicações

Mining Customer Loyalty Card Programs: The Improvement of Service Levels Enabled by Innovative Segmentation and Promotions Design

Título
Mining Customer Loyalty Card Programs: The Improvement of Service Levels Enabled by Innovative Segmentation and Promotions Design
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 83-97
IESS 1.1: Second International Conference on Exploring Services Sciences
Genebra, Suíça, 16 a 18 Fevereiro 2011
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-WP8
Abstract (EN): A good relationship between companies and customers is a crucial factor of competitiveness. The improvement of service levels has become a key issue to develop and maintain a loyal relationship with customers. This paper proposes a method for promotions design for retailing companies, based on knowledge extraction from transactions records of customer loyalty cards, aiming to improve service levels and increase sales. At first, customers are segmented using k-means and then the segments' profile is characterized according to the rules extracted from a decision tree. This is followed by the identification of product associations within segments, which can base the identification of the products most suitable for customized promotions. The research reported is done in collaboration with an European retailing company.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Desenho de promoções diferenciadas em empresas de retalho recorrendo à segmentação de clientes (2014)
Capítulo ou Parte de Livro
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Predicting partial customer churn using Markov for discrimination for modeling first purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; J. Falcão e Cunha
Modeling partial customer churn: On the value of first product-category purchase sequences (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Dirk Van den Poel; A. S. Camanho; João Falcão e Cunha
Customer data mining for lifestyle segmentation (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; A. S. Camanho; João Falcão e Cunha
Customer attrition in retailing: An application of Multivariate Adaptive Regression Splines (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; João Falcão e Cunha
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-23 às 16:04:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias