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Publicações

Network effects, aftermarkets and the Coase conjecture: A dynamic Markovian approach

Título
Network effects, aftermarkets and the Coase conjecture: A dynamic Markovian approach
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Laussel, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Long, NV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joana Resende
(Autor)
FEP
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Revista
Vol. 41
Páginas: 84-96
ISSN: 0167-7187
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-D6A
Abstract (EN): This paper investigates the expansion of the network of a monopolist firm that produces a durable good and is also involved in the corresponding aftermarket. We characterize the Markov Perfect Equilibrium of the continuous time dynamic game played by the monopolist and the forward-looking consumers, under the assumption that consumers benefit from the subsequent expansion of the network. The paper contributes to the theoretical discussion on the validity of the Coase conjecture, analyzing whether Coase's prediction that the monopolist serves the market in a "twinkling of an eye" remains valid in our setup. We conclude that the equilibrium network development may actually be gradual, contradicting Coase's conjecture. We find that a necessary condition for such a result is the existence of aftermarket network effects that accrue (at least partly) to the monopolist firm.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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