Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teachers' Perspectives on the Human-Nature Relationship: Implications for Environmental Education

Publicações

Teachers' Perspectives on the Human-Nature Relationship: Implications for Environmental Education

Título
Teachers' Perspectives on the Human-Nature Relationship: Implications for Environmental Education
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Antonio Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 43
Páginas: 299-316
ISSN: 0157-244X
Editora: Springer Nature
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-105
Abstract (EN): This study based on a theoretical framework of three main environmental perspectives in the human-nature relationship (anthropocentrism, biocentrism and ecocentrism), aimed to identify their incidence in teachers involved with environmental projects when confronted with diverse environmental issues. 60 teachers drawn from four school cycles in Portugal (crSche; 1st cycle, 6-9 years old; 2nd cycle, 10-11 years old; 3rd cycle and Secondary school, 12-17 years old) were interviewed and divided into two groups: generalist teachers (crSche and 1st cycle) and specialists in different subjects (2nd and 3rd cycles and secondary). The results showed a higher occurrence of biocentric perceptions in all teachers (more significantly in those from the 1st group). Comparatively, the teachers from the 2nd group showed more ecocentric perceptions. These differences can be explained by the models of teacher education (initial and inservice) and by the influence of the specific characteristics of the cycles in question. In contrast, the teachers' environmental projects were mostly centred on sustainable use of resources, which inevitably favours anthropocentric arguments. The results allow us to conclude that different environmental approaches are possible, especially if teachers are aware of the importance of dealing with more controversial environmental issues.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Science-Religion Dialogue in Education: Religion Teachers' Perceptions in a Roman-Catholic Context (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Paiva; Rosa, M; Moreira, JR; Carla Morais; Luciano Moreira
Geoethics: Masters’ Students knowledge and perception of its importanc (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
António Almeida; Clara Vasconcelos
Geoethics: Master's Students Knowledge and Perception of Its Importance (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Almeida, A; Clara Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-01 às 07:55:13 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico