Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching continental drift: Epistemological and historical contributions [Ensenãnza de la deriva continental: Contribuciones epistemológicas e históricas]

Publicações

Teaching continental drift: Epistemological and historical contributions [Ensenãnza de la deriva continental: Contribuciones epistemológicas e históricas]

Título
Teaching continental drift: Epistemological and historical contributions [Ensenãnza de la deriva continental: Contribuciones epistemológicas e históricas]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Almeida, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ambrico Barros, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 14
Páginas: 32-35
ISSN: 0124-5481
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-D9S
Abstract (EN): In the history of science there have been numerous contradictions between epistemologists and historians, as well as debates among controversial scientific theories. However, in geology teaching, it is common to refer to geology as a science without history, as well as to exclude epistemological thought that could help students to understand the process of construction of scientific knowledge. In this article, the authors look into different ways of analysing science, according to Popper, Kuhn, Lakatos and Laudan, and present epistemological thoughts on the controversy on fixism/mobilism, thereby describing the long path undertaken in geosciences from continental drift to the plate tectonics. The article looks into the applicability of the thesis from different epistemologists, at key moments of the confrontation of ideas, that have led to developments and setbacks, achievements and failures within the scientific geological community. The authors present an educational material to teach continental drift obliging students to reflect upon epistemological and historical issues.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 04:50:16 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias