Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Problem based learning environmental scenarios: An analysis of science students and teachers questioning [Aprendizaje basado en problemas en escenarios ambientales: Un análisis de interrogación de estudiantes de ciencias y profesores]

Publicações

Problem based learning environmental scenarios: An analysis of science students and teachers questioning [Aprendizaje basado en problemas en escenarios ambientales: Un análisis de interrogación de estudiantes de ciencias y profesores]

Título
Problem based learning environmental scenarios: An analysis of science students and teachers questioning [Aprendizaje basado en problemas en escenarios ambientales: Un análisis de interrogación de estudiantes de ciencias y profesores]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Torres, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Preto, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 14
Páginas: 71-74
ISSN: 0124-5481
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-D7S
Abstract (EN): In a society driven by science and technology, education should facilitate the development of competences and critical thinking, preparing students to solve problems. Accordingly, problems can act as a stimulus for students learning and questioning, especially high order questioning, is a useful tool for the learning process. The purpose of this study was to: (i) quantify and classify the questions raised by students that arise from different scenarios (problems); (ii) analyze the motivation of students; (iii) quantify and classify the issues presented by their teacher as possible questions to be asked; and (iv) compare the number and type of questions raised by students with those suggested by their teachers. The study concludes that all scenarios lead to the raising of almost all types of questions, with a majority of encyclopaedic ones. Most students considered this approach motivating although some difficulties were pointed out.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-03 às 14:02:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico