Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The effect of self-checkout quality on customer satisfaction and repatronage in a retail context

Publicações

The effect of self-checkout quality on customer satisfaction and repatronage in a retail context

Título
The effect of self-checkout quality on customer satisfaction and repatronage in a retail context
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
Rui Pedroso
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Service BusinessImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11
Páginas: 69-92
ISSN: 1862-8516
Editora: Springer Nature
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-3M9
Abstract (EN): Self-service technologies (SSTs) are defined as technological interfaces that enable customers to produce a service without direct employee involvement. Among various SSTs, self-checkouts are being tested by grocery stores across the world. However, while most studies focus on SST adoption, there is limited research on its impact on service quality, customer satisfaction, and retention. Our study investigates consumers' assessments of self-checkout in a retail outlet, and its influence on post-usage intentions. The study presents a causal model in order to determine (i) whether consumers evaluate service quality for self-checkout based on five different attributes: speed, ease-of-use, control, reliability, and enjoyment; (ii) whether the evaluation of service quality differs according to demographics and usage frequency; and finally (iii) if service quality delivered by self-checkout relates to overall customer satisfaction and retail patronage. We conclude that successful use of self-checkout may "tie'' consumers to a provider, representing a feature that differentiates a retailer from competitors.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 24
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
SBUS 640.06 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

"The Effect of Self-Scanning Checkout on Customer Satisfaction and Repatronage in a Retail Context" (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Teresa Fernandes; Rui Pedroso

Da mesma revista

The Business-to-Business Relationships Dimensions in Financial Services Markets (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Proença; L. de Castro
The business-to-business relationship dimensions in financial services markets (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
proenca, jf; de castro, lm
Predicting direct marketing response in banking: comparison of class imbalance methods (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; Ana Maria Cunha Ribeiro dos Santos Ponces Camanho; José Luís Moura Borges
Innovation management capabilities in rural and urban knowledge intensive business services: empirical evidence (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandes, C; Ferreira, JJ; Marques, CS
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-30 às 08:40:38 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias