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Publicações

Customer Engagement and Loyalty: A Comparative Study Between Service Contexts

Título
Customer Engagement and Loyalty: A Comparative Study Between Service Contexts
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
Fábia Esteves
(Autor)
FEP
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Revista
Vol. 37 2
Páginas: 125-139
ISSN: 1533-2969
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-AWK
Abstract (EN): ABSTRACT: The article discusses the effect of context on customer engagement and presents propensity to engage as an attitudinal antecedent of loyalty behaviors. We argue that customers may hold different propensity to engage depending on the specific service context, which in turn will influence more or less favorable behaviors. Data were collected through a convenience sample of 516 consumers in two settings, high and low contact services. Results revealed that propensity to engage and loyalty behaviors vary significantly between the contexts studied. We also conclude that the majority of loyalty behaviors are correlated, in both contexts, with customers¿ propensity to engage. © 2016 Taylor & Francis Group, LLC.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
SMQ 219.39 KB
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