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Minimum-time manoeuvring in electric vehicles with four wheel-individual-motors

Título
Minimum-time manoeuvring in electric vehicles with four wheel-individual-motors
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
R. Castro
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M. Taneli
(Autor)
Outra
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Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
S. Savaresi
(Autor)
Outra
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Revista
Vol. 52 8
Páginas: 824-846
ISSN: 0042-3114
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-GPD
Abstract (EN): The coordinated control of vehicle actuators is gaining more and more importance as new platforms are becoming available, with chassis endowed with many different actuators that may help controlling the vehicle motion. Furthermore, wheel individual motors allow using a single system to apply both positive and negative torques at the wheels, which can be actuated independently one from the other. In electric vehicles (EVs), moreover, such a freedom in the actuation mechanisms opens the way to the combined optimisation of performance and energy consumption issues. In this paper, the problem of minimum-time manoeuvring in EVs is addressed, and the proposed strategy is compared against a benchmark, a-causal optimal solution showing that only a negligible loss of performance is experienced.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: raraujo@fe.up.pt
Nº de páginas: 23
Documentos
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