Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Videotaped experiment in chemistry: Should i play it before or after sending students to the lab? [Experimento de química grabado en vídeo: ¿Debería mostrarse antes o después de enviar a los estudiantes al laboratorio?]

Publicações

Videotaped experiment in chemistry: Should i play it before or after sending students to the lab? [Experimento de química grabado en vídeo: ¿Debería mostrarse antes o después de enviar a los estudiantes al laboratorio?]

Título
Videotaped experiment in chemistry: Should i play it before or after sending students to the lab? [Experimento de química grabado en vídeo: ¿Debería mostrarse antes o después de enviar a los estudiantes al laboratorio?]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Helena Sepúlveda
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 16 2
Páginas: 63-65
ISSN: 0124-5481
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-K0F
Abstract (EN): This article aims to analyse if and how relevant the timing of exposure to a videotaped experiment and its stojyboard may be, both before and after the experiment is performed. 27 students of one 11th grade class took part in the experiment, subdivided in two conditions and 5 work groups per shift. Interviews were conducted and their results were analysed using the NVivo software. The results indicate that both student perception and laboratorial work perfonnance are different according to the timing of exposure to the video. Exposure before laboratory work resulted in a more controlled and guided behaviour, fewer mistakes and shorter work time to conduct the experiments. Exposure after the experiment allows a better evaluation of students performance, and a higher level of student's reflection about the way experiment was conducted. Results are thus marked by a tension between goal orientation (appraisal) and learning orientation. The teacher 's role is to manage the pros and cons of both possibilities. © Fundación Revista de Educación de las Ciencias.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-05 às 05:33:14 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias