Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Specialization, Chemistry, and Poetry: Challenging Chemistry Boundaries

Publicações

Specialization, Chemistry, and Poetry: Challenging Chemistry Boundaries

Título
Specialization, Chemistry, and Poetry: Challenging Chemistry Boundaries
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Revista
Vol. 90 4
Páginas: 1577-1579
ISSN: 0021-9584
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-006-J8P
Abstract (EN): Modern societies moved towards academic and professional specialization, and human activity has been rigidly structured and split. The enduring gap between science and art, which academic curricula mirror and sustain, reproduces rather than changes the patterns of social inclusion and exclusion. In this commentary, we review some empirical endeavors to merge poetry with chemistry from an ecological, developmental, and constructivist perspective. It seems Important to involve students in structured activities promoting a socio-historical understanding of the opportunities and constraints acting on chemistry, the significance of chemistry theories and methods, and a holistic approach to chemistry as a field of self-expression and social commitment. By merging poetry with chemistry, we expect not only that students learn chemistry, but also that they develop scientific literacy skills as well as a more critical view on the co-extensiveness of modern challenges.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 3
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Manual: Construindo e Divulgando a Química 2.0. (2014)
Publicação Didática
Juliana Monteiro; Carla Morais; Luciano Moreira; João Paiva
Projeto "Porque pirilampiscam os pirilampos?" - Oportunidades manifestas e latentes para a divulgação da Química. (2015)
Poster em Conferência Nacional
Carla Morais; João Carlos Paiva; Luciano Moreira
I SEA - Immersive virtual reality environments to evaluate audience attitudes about science communication projects: A pilot study of deep-sea ecosystems. (2019)
Poster em Conferência Internacional
coelho, a; Carla Morais; L. Atkinson; A. Jacinto; Rui Nóbrega; M. Varzim; João Paiva; Luciano Moreira; Teresa Aguiar; Ana Teixeira; José Vieira; Diogo Vieira
Connecting science communication with evaluation: Representations and practices ranging from lay public to science centers (2021)
Poster em Conferência Internacional
Carla Morais; Luciano Moreira; João Paiva; Teresa Aguiar; Ana Sofia Teixeira

Ver todas (56)

Da mesma revista

The complexity of teaching and learning chemical equilibrium (2000)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
Le Chat: Simulation in chemical equilibrium (2003)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS; Correia, AF
Equilibrium: A teaching learning activity (1999)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
A New Proposal for Inquiry Activity Using a Low-Cost Remote Acid-Base Titration (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Cachichi, RC; Aviles, IEC; Barbosa, MF; Carla Morais; Girotto, GG Jr; Galembeck, E
Using Green Star Metrics To Optimize the Greenness of Literature Protocols for Syntheses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita C. C. Duarte; Maria Gabriela Ribeiro; Adélio A. S. C. Machado

Ver todas (51)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-05 às 03:53:27 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias