Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Factors Influencing the Internationalization of Services Firms: The Case of Design, Engineering and Architecture Consulting Firms

Publicações

Factors Influencing the Internationalization of Services Firms: The Case of Design, Engineering and Architecture Consulting Firms

Título
Factors Influencing the Internationalization of Services Firms: The Case of Design, Engineering and Architecture Consulting Firms
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
maia, mas
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
meneses, rfc
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 246-262
4th International Conferences on Exploring Service Science
Porto, PORTUGAL, FEB 07-08, 2013
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-98F
Abstract (EN): Globalization has created countless opportunities for the internationalization of a wide range of services. Recent technological innovations associated with the reduction or elimination of trade barriers, resulted in an exponential expansion of service firms. This paper analyzes the internal and external factors that influence the decision to operate internationally. The hypotheses are empirically examined through a survey sent to 322 firms from the design, architecture and engineering sector. Multivariate analysis is used to ascertain the main determinants of internationalization in these firms. The findings indicate that the main reasons underlying the internationalization of these service firms are the size of the firm, the competitive environment and the staff's degree of international experience. These factors, which influence the management's attitudes toward operating internationally, determine the firm's degree of internationalization. Moreover, firms that have a high number of senior managers with a graduate course and higher skills in foreign languages are more prone to internationalize. Some practical implications are presented for service firms that are in the process of internationalizing.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: mrosario@fep.up.pt; miguelmaia_esmz@hotmail.com; paulus@fep.up.pt; raquelm@fep.up.pt
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-08 às 03:27:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias