Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Procedural Modeling for Realistic Virtual Worlds Development

Publicações

Procedural Modeling for Realistic Virtual Worlds Development

Título
Procedural Modeling for Realistic Virtual Worlds Development
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2010
Autores
António Coelho
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Research conference in the Second Life world Life, imagination, and work using metaverse platforms
Manchester, UK, 18 e 19 de Novembro de 2010
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Outras Informações
Abstract (EN): The creation of virtual environments, corresponding to real world settings, constitutes one of the most important, but also most time and resource demanding processes in content development for virtual worlds. By querying real-world data sources, the building process can be automated, reducing the need for human intervention. However, these may present additional management difficulties due to their number, dimension, format or level of detail, therefore requiring specific techniques to operate on them. This paper describes the application of a procedural modeling solution, called PG3D System, on the creation of realistic virtual urban environments and their employ in virtual world applications. This system’s implementation in spatial database management systems induces fast data access, large data manipulation features, complex query capabilities and format flexibility, allowing the fast creation of large scale virtual environments, imbued with optimized data structures, compatible with any digital game, custom modeling tool or metaverse platform.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: acoelho@fe.up.pt
Notas: https://journals.tdl.org/jvwr/article/view/2109
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Integração de Som 3D em Simulação (1997)
Tese
António Fernando Vasconcelos Cunha Castro Coelho; Fernando Nunes Ferreira
I SEA - Immersive virtual reality environments to evaluate audience attitudes about science communication projects: A pilot study of deep-sea ecosystems. (2019)
Poster em Conferência Internacional
coelho, a; Carla Morais; L. Atkinson; A. Jacinto; Rui Nóbrega; M. Varzim; João Paiva; Luciano Moreira; Teresa Aguiar; Ana Teixeira; José Vieira; Diogo Vieira
The creation and impact of visual narratives for science and health communication (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Magalhaes, J; coelho, a; Jarreau, P
Preface (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
de Carvalho, CV; coelho, a; Escudeiro, P

Ver todas (207)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 22:45:13 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias