Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Reassessing Relationships in Consumer Markets: Emotion, Cognition, and Consumer Relationship Intention

Publicações

Reassessing Relationships in Consumer Markets: Emotion, Cognition, and Consumer Relationship Intention

Título
Reassessing Relationships in Consumer Markets: Emotion, Cognition, and Consumer Relationship Intention
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
João Proença
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 12 1
Páginas: 41-58
ISSN: 1533-2667
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-9ZK
Abstract (EN): This article shows the importance of consumer relationship intention and its cognitive and emotional motivations in the development of a relational approach in buyer-seller relationships in business-to-consumer settings. The article presents empirical research that used a cross-sectional survey of 222 consumers followed by discriminant analysis to highlight the fact that different relationships may exist in consumer markets. We found that cognition-based motivations explain functional relationship outcomes and that emotion-based motivations explain higher forms of dedication to the provider, such as altruism, switching intentions, and acquiescence. The article shows that consumer proneness and motivations are highly significant in discriminating relationships. © 2013 Copyright Taylor and Francis Group, LLC.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
WJRM_A_763719_P 222.66 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Relationships in Marketing: Contribution of a Historical Perspective (2008)
Trabalho Académico
João Proença; Teresa Fernandes; P.K. Kannan
THE RELATIONSHIP IN MARKETING: CONTRIBUTION OF A HISTORICAL PERSPECTIVE (2008)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
proenca, jf; Teresa Fernandes; kannan, pk
The impact of the Internet upon bank marketing (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
proenca, jf; Teresa Fernandes; Marta Silva
The blind spot of relationships in consumer markets: The consumer proneness to engage in relationships (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Fernandes; João Proença
The Dark Side of Relationships in Consumer Markets - Best Paper Award - Relationship Marketing Track (2006)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Teresa Fernandes; João Proença

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-19 às 12:21:09 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias