Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Power Loss Prediction in High-Speed Roller Bearings

Publicações

Power Loss Prediction in High-Speed Roller Bearings

Título
Power Loss Prediction in High-Speed Roller Bearings
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1994
Autores
nelias, d
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
seabra, j
(Autor)
FEUP
flamand, l
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
dalmaz, g
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Tribology SeriesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 27
Páginas: 465-478
ISSN: 0167-8922
Editora: Elsevier B.V.
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-VM3
Abstract (EN): Friction between the various elements in a rolling bearing results in power loss and heat generation. Therefore, an estimation of the rolling bearing power losses is necessary to refine lubrication techniques and to optimize machine component design. A new model which predicts and locates power losses in a high-speed cylindrical roller bearing, operating under purely radial load, is presented. Its new features come from the consideration of both cage action and the effect of lubricant film thickness in the computation of bearing kinematics at equilibrium. Lubricant rheological properties are used in order to calculate hydrodynamic and elastohydrodynamic forces in each lubricated contact. This model considers cage and roller kinematics to be unknown. These are obtained by solving the equations of motion for each bearing element. The computation and the location of power losses are given by the friction forces and the sliding speeds among the various bearing elements, i.e., contact between roller and inner or outer ring, roller edge-race flange, roller-cage pocket and cage-ring pilot surface. The authors compare first the values of the calculated power loss with experimental data to assess the program's predictive capability. Afterwards the model is used to estimate and locate power losses in a well-lubricated high-speed roller bearing. Results show that the total power loss varies strongly with the rotational speed, the lubricant inlet temperature and the oil flow through the bearing. Nevertheless, it is less sensitive to radial load. Power loss results are also given as a function of the bearing internal geometry.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Thermal and non-Newtonian analysis of EHD line contacts (1995)
Artigo em Revista Científica Internacional
seabra, j; sottomayor, a; campos, a; ferreira, l
Paper VIII(iii) Roughness frequency analysis and particle depth (1987)
Artigo em Revista Científica Internacional
carneiro-esteves, a; seabra, j; berthe, d
A comparative study of the tribological behaviour of TiN and ZrN PVD coatings (1999)
Artigo em Revista Científica Internacional
Suva, F; Ribeiro, AT; Luis Andrade Ferreira
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-01 às 09:25:26 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico