Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Analysis on the Selection of Course and Institution of Engineering Students

Publicações

Analysis on the Selection of Course and Institution of Engineering Students

Título
Analysis on the Selection of Course and Institution of Engineering Students
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
barros, d
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
vasconcelos, r
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
faria, bm
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
costa, ap
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
9th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
Barcelona, SPAIN, JUN 18-21, 2014
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-3X4
Abstract (EN): Every year thousands of students apply for access to higher education in Portuguese universities. These students are allocated according to their application, secondary school grades and their preference to distinct establishment-course pairs. Despite official statistics provided by the Ministry of Science, Technology and Higher Education (MCTES), it is not always possible to have the relevant indicators for universities make a good decision concerning courses and vacancies to offer. This study evaluates the factors that influence students in their choice of a pair establishment-course as well as understand the different variables that are related to the same attribution of influence. The study is observational and empirical using questionnaires, with the appropriate statistical analysis. The results showed a relation in greater number among the studied factors and gender. In conclusion the prestige of the institution, employment and intellectual development are the factors most valued by students.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: davidandrebarros@gmail.com; lpreis@dsi.uminho.pt; rosa@det.uminho.pt; btf@estsp.ipp.pt; pcosta@ludomedia.pt
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-11 às 22:26:37 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico