Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Cross-Artefacts for the Purpose of Education

Publicações

Cross-Artefacts for the Purpose of Education

Título
Cross-Artefacts for the Purpose of Education
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
mota, d
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de carvalho, cv
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 487-496
World Conference on Information Systems and Technologies (WorldCIST)
Funchal, PORTUGAL, APR 15-18, 2014
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-C64
Abstract (EN): The utility of computer-based teaching-learning systems is generally accepted but several relevant issues remain unsolved in the design of those systems, namely, how to adapt to a learner's specific needs; how to plan corrective feedback; how to fit teaching-learning-assessment techniques to a specific educational context; how to choose the educational tools more appropriate to a teaching-learning-assessment method; how to choose a language to express a pedagogical model; how to adequate the teaching-learning-assessment activities deployment to a specific educational format (distance, face-to-face or blending learning). The aim of this paper is threefold: first, it surveys the most relevant computer-based teaching-learning systems since 1960. Second, it describes the learning design paradigm supported by specific modelling languages. Finally, it presents some reflections on educational material design, more specifically teaching-learning activities, that should be considered by teachers. Those considerations aim at bridging the gap between relevant theoretical aspects and the teachers' daily activities in the design of teaching-learning scenarios.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The learning design in education today: Putting pedagogical content knowledge into practice (2012)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
azevedo, i; mota, d; de carvalho, cv; carrapatoso, e; reis, lp
OTILIA - An Architecture for the Recommendation of Teaching-Learning Techniques Supported by an Ontological Approach (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mota, D; de Carvalho, CV; reis, lp
Fostering Collaborative Work between Educators in Higher Education (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
mota, d; de carvalho, cv; reis, lp
A Recommender Model of Teaching-Learning Techniques (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mota, D; reis, lp; de Carvalho, CV
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-02 às 20:19:47 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias