Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Computer-based sessions in radiological anatomy: one year's experience in clinical anatomy

Publicações

Computer-based sessions in radiological anatomy: one year's experience in clinical anatomy

Título
Computer-based sessions in radiological anatomy: one year's experience in clinical anatomy
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2000
Autores
tavares, ma
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
dinis-machado, j
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
silva, mc
(Autor)
ICBAS
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 22
Páginas: 29-34
ISSN: 0930-1038
Editora: Springer Nature
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Medicina básica
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-100
Abstract (EN): In the last curricular review (1995/96) radiological anatomy was introduced as an innovation in the program of the course of clinical anatomy of the Medical School. Since computer-based media are known to facilitate the understanding of the human body, computer technology was selected in the academic year of 1997/98 as an elective educational tool to teach radiological anatomy. CD-ROMs were introduced as additional instructional resources in 1997/98. This technology aimed to provide educational support to the program, namely, to the sessions of radiological anatomy in each section of the course: head, neck, thorax, abdomen, pelvis and perineum. A questionnaire was designed to evaluate the opinion of the students enrolled in this course, focusing on the teaching sessions of radiological anatomy. Of 152 students, 135 (88.8%) returned the questionnaire. To describe the relationship between the value of this technology and several aspects of its organisation and adequacy, the Spearman rank correlation coefficient was used; canonical correlation was used for the various practical sessions. The comments of students were very positive emphasising the quality of the media, organisation of the course, immediate feedback, degree of interactivity and simplicity of use; they suggested a larger facility for the computers and acquisition of more programs and hardware. The positive evaluation of the use of the CD-ROMs in clinical anatomy allows us to foresee the formal integration of these instructional tools in the whole course, and not to restrict its use to specific units within the course.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Neurosurgical anatomy of the floor of the third ventricle and related vascular structures (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandes Silva, J; Silva, SM; Alves, H; Andrade, JP; Arantes, M
Morphometric analysis of the greater palatine foramen: a CBCT study in Portugal (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martins T; Guedes V; Eugénio Joaquim Pereira Martins; Pedro Mesquita
Anatomical variations of the vein of Labb,: an angiographic study (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, PS; Vilarinho, A; Carvalho, B; Vaz, R
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 17:16:50 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias