Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal

Publicações

Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal

Título
Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Isabel Abreu-Lima
(Autor)
FPCEUP
Joana Cadima
(Autor)
FPCEUP
Ana Madalena Gamelas
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 28 2
Páginas: 399-420
ISSN: 0256-2928
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-005-0HA
Abstract (EN): The main purpose of this study is to analyze whether quality of preschool classrooms relates to 4- and 5-year-old children developmental outcomes. The study was conducted in 60 classrooms in Porto Metropolitan Area, Portugal. Children (N = 215) were evaluated in the literacy, math, and behavior domains. Preschool quality was assessed through classroom observations using the ECERS-R and the Early Language and Literacy Classroom Observation. Global classroom quality although relatively low, predicted children's literacy skills and behavior but not math skills. Quality of language and literacy environment was not consistently related to child outcomes. Mother educational level stood out as consistently predicting most of child developmental outcomes. The relevance of these results is discussed considering the Portuguese educational scenario, in the realm of an international context.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: isabelmpinto@fpce.up.pt; tleal@fpce.up.pt; jcadima@fpce.up.pt; agamelas@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000318367000014">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-84882449606&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-european study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. E. Dockrell; T. C. Papadopoulos; C. L. Mifsud; L. Bourke; O. Vilageliu; E. Besic; S. Seifert; B. Gasteiger-Klicpera; A. Ralli; I. Dimakos; S. Karpava; M. Martins; O. Sousa; São Luís Castro; H. Knudsen; P. Donau; B. Haznedar; M. Mikulajová; N. Gerdzhikova
Students' individual and collective efficacy: joining together two sets of beliefs for understanding academic achievement (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Pina Neves; Luísa Faria; Hannu Räty
Self-perceived stability and change in children's competence (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Christiane Vandenplas Holper; Isabelle Roskam; Anne Marie Fontaine
Peer attachment, coping, and self-esteem in institutionalized adolescents: the mediating role of social skills (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Pinheiro Mota; Paula Mena Matos
Parents' and teachers' perceptions of quality in Portuguese childcare classrooms (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
S. Barros; Teresa Leal

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-16 às 04:27:26 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico