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Ground-borne vibrations due to railway traffic in urbanized areas: A numerical study about traffic in trench cross-sections

Título
Ground-borne vibrations due to railway traffic in urbanized areas: A numerical study about traffic in trench cross-sections
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Pinto, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, PA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lopes, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hussein, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1982-1993
6th International Conference on Computational Methods in Structural Dynamics and Earthquake Engineering, COMPDYN 2017
15 June 2017 through 17 June 2017
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-PC0
Abstract (EN): Modern cities require efficient mass transportation systems like subway and railway networks. Due to the lack of available space and also due to environmental concerns, it is usually preferable to use the underground space to construct such kind of infrastructures. In this context, several railway lines run in trench cross-sections in urbanized regions. This option permits to save space, allowing reducing the distance between railway lines and existing buildings. Due to that reduced distance, nearby buildings are exposed to relevant levels of vibrations that can annoys their inhabitants. In the present paper a numerical investigation about the dynamic aspects related with wave propagation due to railway traffic in trench cross-sections is presented. For that purpose, a 2.5D FEM-PML formulation is adopted for the simulation of the main system (track-retaining structure-ground), while the rolling stock is simulated by a multi-body approach. A reference scenario is previously presented, being followed by a parametric study where the influence of the geotechnical properties of the ground was analyzed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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