Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Report European Commission_SchoolFan Project

Publicações

Report European Commission_SchoolFan Project

Título
Report European Commission_SchoolFan Project
Tipo
Relatório Técnico
Ano
2024
Autores
Duarte, Inês
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Branquinho, Raquel
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, Miguel
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ponce, Rita
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This report presents the preliminary findings of the Schools against Fake News for a Cooler Future (SchoolFaN) project, which aims to combat the proliferation of climate change misinformation in Europe by equipping secondary school educators with innovative tools and strategies. Herein are presented the results from focus groups (FGs) conducted with teachers and teacher trainers in each country where they provided insights into their experiences, challenges, and needs regarding climate education and digital literacy. Qualitative analysis of FG data identified key themes related to curriculum gaps, teachers' readiness, and the role of citizen science in promoting critical thinking and engagement. Findings highlight the workload, the lack of time, resources and knowledge as the main barriers to promoting critical thinking and implementing a project on fake news in the classroom. As solutions, the participants pointed out the importance of working on a multidisciplinary and collaborative approach inside the schools, aligned with curricular goals and offering the teachers recognition. These results underscore the need for targeted professional development and educational resources to support teachers in cultivating a climate-aware, digitally literate generation. Recommendations for integrating these findings into school curricula and expanding support for teachers are provided.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Organização: European Commission / ERASMUS+
Nº de páginas: 54
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 06:50:30 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico