Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Sketch Express: Facial Expressions Made Easy

Publicações

Sketch Express: Facial Expressions Made Easy

Título
Sketch Express: Facial Expressions Made Easy
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
Miranda, JC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alvarez, X
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Orvalho, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gutierrez, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Orvalho, V
(Autor)
FCUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 87-94
ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Sketch-Based Interfaces and Modeling, SBIM 2011
Vancouver, BC, 5 August 2011 through 7 August 2011
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-0D4
Abstract (EN): Finding an effective control interface to manipulate complex geometric objects has traditionally relied on experienced users to place the animation controls. This process, whether for key framed or for motion captured animation, takes a lot of time and effort. We introduce a novel sketching interface control system inspired in the way artists draw, in which a stroke defines the shape of an object and reflects the user's intention. We also introduce the canvas, a 2D drawing region where the users can make their strokes, which determines the domain of interaction with the object. We show that the combination of strokes and canvases provides a new way to manipulate the shape of an implicit volume in space. And most importantly, it is independent from the 3D model rig. The strokes can be easily stored and reused in other characters, allowing retargeting of poses. Our interactive approach is illustrated using facial models of different styles. As a result, we allow rapid manipulation of 3D faces on the fly in a very intuitive and interactive way. Our informal study showed that first time users typically master the system within seconds, creating appealing 3D poses and animations in just a few minutes. © 2011 ACM.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-24 às 13:27:46 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico