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Volt-Var Optimization with Power Management of Plug-in Electric Vehicles for Conservation Voltage Reduction in Distribution Systems

Título
Volt-Var Optimization with Power Management of Plug-in Electric Vehicles for Conservation Voltage Reduction in Distribution Systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022
Autores
Quijano, DA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Padilha Feltrin, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
IEEE International Conference on Environment and Electrical Engineering (EEEIC) / IEEE Industrial and Commercial Power Systems Europe (I and CPS Europe) Conference
Prague, CZECH REPUBLIC, JUN 28-JUL 01, 2022
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-7GD
Abstract (EN): This paper addresses the problem of Volt-Var optimization for conservation voltage reduction (CVR) implementation in medium voltage electric distribution systems (EDS) with high penetration levels of renewable energy sources (RES)-based distributed generation (DG). The proposed strategy seeks to coordinate the power dispatch of aggregated electric vehicles (EVs) for EDS voltage control taking into account technical characteristics and the driving patterns of individual EVs. The strategy is for the day-ahead operation scheduling, where decisions are made based on predictions of RES-based DG power production, conventional load consumption and EV driving patterns. Forecast errors are taken into account through a two-stage stochastic programming formulation, where probability density functions are used to describe the uncertainties of predicted parameters. Simulations were carried out on a 33-bus test system and results showed energy savings of up to 3% when EVs participate in voltage control.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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