Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Design and evaluation of a novel out-of-reach selection technique for VR using iterative refinement

Publicações

Design and evaluation of a novel out-of-reach selection technique for VR using iterative refinement

Título
Design and evaluation of a novel out-of-reach selection technique for VR using iterative refinement
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Medeiros, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sousa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cordeiro, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge, JA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 67
Páginas: 95-102
ISSN: 0097-8493
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-2V4
Abstract (EN): In interactive systems, the ability to select virtual objects is essential. In immersive virtual environments, object selection is usually done at arm's length in mid-air by directly intersecting the desired object with the user's hand. However, selecting objects outside user's arm-reach still poses significant challenges, which direct approaches fail to address. Techniques proposed to overcome such limitations often follow an arm-extension metaphor or favor selection volumes combined with ray-casting. Nonetheless, while these approaches work for room sized environments, they hardly scale up to larger scenarios with many objects. In this paper, we introduce a new taxonomy to classify existing selection techniques. In its wake, we propose PRECIOUS, a novel mid-air technique for selecting out-of-reach objects, featuring iterative refinement in Virtual Reality, an hitherto untried approach in this context. While comparable techniques have been developed for non-stereo and non-immersive environments, these are not suitable to Immersive Virtual Reality. Our technique is the first to employ an iterative progressive refinement in such settings. It uses cone-casting to select multiple objects and moves the user closer to them in each refinement step, to allow accurate selection of the desired target. A user evaluation showed that PRECIOUS compares favorably against state-of-the-art approaches. Indeed, our results indicate that PRECIOUS is a versatile approach to out-of-reach target acquisition, combining accurate selection with consistent task completion times across different scenarios.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Using iterative refinement for out-of-reach selection in VR (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mendes, D; Medeiros, D; Sousa, M; Cordeiro, E; Ferreira, A; Jorge, JA
PRECIOUS! Out-of-reach selection using iterative refinement in VR (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Mendes, D; Medeiros, D; Cordeiro, E; Sousa, M; Ferreira, A; Jorge, JA

Da mesma revista

State Of The Art In Computer Graphics In Ibero-American Countries - Introduction (2005)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Comba, J; Navazo, I; António Augusto de Sousa
Foreword to the special section on Recent Advances in Graphics and Interaction (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rodrigues, N; Mendes, D; Santos, LP; Bouatouch, K
Foreword RAGI (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Silva, PA; Magalhaes, LG; Mendes, D; Giachetti, A
Digital arts - Introduction (2005)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Macros, AF; Wuethrich, C; Lopes, PF
3D GRAPHICS DEVELOPMENTS AND RESEARCH AT INESC NORTE (1990)
Artigo em Revista Científica Internacional
FERREIRA, FN; COSTA, AC; António Augusto de Sousa; BRANCO, VA

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-25 às 20:43:56 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico