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Using iterative refinement for out-of-reach selection in VR

Título
Using iterative refinement for out-of-reach selection in VR
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Medeiros, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sousa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cordeiro, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge, JA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Página Final: 11:1
33rd Spring Conference on Computer Graphics, SCCG 2017
15 May 2017 through 17 May 2017
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-T5F
Abstract (EN): In Virtual Reality (VR), the action of selecting virtual objects outside arms-reach still poses significant challenges. In this work, after classifying, with a new taxonomy, and analyzing existing solutions, we propose a novel technique to perform out-of-reach selections in VR. It uses natural pointing gestures, a modifiable cone as selection volume, and an iterative progressive refinement strategy. This can be considered a VR implementation of a discrete zoom approach, although we modify users' position instead of the field-of-view. When the cone intersects several objects, users can either activate the refinement process, or trigger a multiple object selection. We compared our technique against two techniques from literature. Our results show that, although not being the fastest, it is a versatile approach due to the lack of errors and uniform completion times. © 2017 Copyright held by the owner/author(s).
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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