Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > PERSPECTIVES OF UNDERGRADUATE MEDICAL STUDENTS ABOUT SCIENTIFIC RESEARCH AND ITS INTEGRATION INTO MEDICAL CURRICULUM

Publicações

PERSPECTIVES OF UNDERGRADUATE MEDICAL STUDENTS ABOUT SCIENTIFIC RESEARCH AND ITS INTEGRATION INTO MEDICAL CURRICULUM

Título
PERSPECTIVES OF UNDERGRADUATE MEDICAL STUDENTS ABOUT SCIENTIFIC RESEARCH AND ITS INTEGRATION INTO MEDICAL CURRICULUM
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
soares, r
(Autor)
FMUP
tavares, ma
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1498-1504
4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 02-04, 2012
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-71M
Abstract (EN): Principles of scientific research are rarely integrated in medical curricula in a comprehensive way, despite the global awareness of the need of such education in the full development of medical students. 252 students of the first year of the medical course of the Faculty of Medicine, University of Porto, completed a questionnaire that included 28 items about attitudes towards scientific research and its relevance in the medical curriculum. The results showed that students have good perceptions about scientific research and its integration into the medical curriculum. In addition, these perceptions were linked with research integration, since students with more favorable perceptions about scientific research were the most enthusiastic for its integration. These data have important implications in medical education, not only for our knowledge of current undergraduate awareness of scientific research but also for future implementation of a structured research program, curriculum-integrated.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 00:11:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias