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Optimal Bidding Strategy of an Aggregator Based on Customers' Responsiveness Behaviors Modeling

Título
Optimal Bidding Strategy of an Aggregator Based on Customers' Responsiveness Behaviors Modeling
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Lu, XX
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Li, KP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Wang, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Zhen, Z
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lai, JG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Shafie khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-9
2020 IEEE Industry Applications Society Annual Meeting, IAS 2020
10 October 2020 through 16 October 2020
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-GVE
Abstract (EN): Residential customers account for an indispensable part in the demand response (DR) program for their capability to provide flexibility when the system required. However, their available DR capacity has not been fully comprehended by the aggregator, who needs the information to bid accurately on behalf of the residential customers in the market transaction. To this end, this paper devised an optimal bidding strategy for the aggregator considering the bottom-up responsiveness of residential customers. Firstly, we attempt to establish the customers' responsiveness function in relation to different incentives, during which a home energy management system (HEMS) is introduced to implement load adjustment for electrical appliances. Secondly, the function is applied to the aggregator's decision-making process to formulate the optimal bidding strategy in the day-ahead (DA) market and the optimal scheduling scheme for the energy storage system (ESS) with the aim to maximize its own revenue. Finally, the validity of the proposed method is verified using the dataset from the Pecan Street experiment in Austin. The obtained outcome demonstrates the practical rationality of the proposed method.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
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