Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Prospective Science Teachers¿ Views of Nature of Science: Data from an Intervention Programme

Publicações

Prospective Science Teachers¿ Views of Nature of Science: Data from an Intervention Programme

Título
Prospective Science Teachers¿ Views of Nature of Science: Data from an Intervention Programme
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Revista
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-4EB
Abstract (EN): The development of informed views of nature of science is considered to be a crucial aim for science education. This study assesses Portuguese prospective science teachers¿ views of the nature of science before and after an intervention programme that took place in the first year of their master. Nine prospective science teachers that will teach biology and geology in middle and high schools voluntarily participated in this study. Pre and post questionnaires, interviews and lesson plans were analysed. Results show that prospective science teachers improved their views of nature of science. However, some of them still struggled with some aspects, which stresses the need for a better understanding of the factors that influence science teachers¿ views of nature of science. Despite the positive results, more research is needed to understand the factors that mediate teachers¿ views into their instructional practice, namely by observing and monitoring teachers¿ practices and work environment.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Models in geoscience classes: How can teachers use them? (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres
Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Promover o questionamento junto de alunos de ciências do ensino básico (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; R. Pinto; J. Torres; S. Moutinho; A. ALmeida
Natureza da Ciência e modelos científicos: um estudo com futuros professores do ensino báisco (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; J. Torres

Ver todas (35)

Da mesma revista

Validation of a Self-report Tool to Measure Self-study in Medical School ¿ Applying the Triads Method (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, JMP; Silva, ÁJBMd; Ferreira, MAD; Silva, MSBd
Nature of science and models: Comparing Portuguese prospective teachers' views (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; J. Torres
High school students' questions about science and religion in school debates with scientists (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Cristina Torres; João Paiva; Ana Mouraz
Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Torres, ; Moura, R; Vasconcelos, C; Amador,
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-03 às 06:20:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico