Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Railway ground vibrations: Influence of train geometry and masses

Publicações

Railway ground vibrations: Influence of train geometry and masses

Título
Railway ground vibrations: Influence of train geometry and masses
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2016
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
David Connolly
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-EHJ
Abstract (EN): This paper uses a sensitivity analysis to quantify the dominant train properties that contribute to ground-borne vibration generation, with the aim of reducing the complexity of train-track numerical models. This research is significant because groundborne vibration from railways is a growing problem, particularly in urban areas. Despite this, attempting to predict vibration levels is complex because there are many variables that contribute to the overall dynamic response. Therefore a deterministic approach is commonly used, that ignores many of these variables. Thus this paper identifies the variables that can be ignored, while highlighting those that are highly influential on vibration generation. To do so, a previously validated two and a half dimensional finite element-boundary element approach is used to simulate dynamic train-track interaction. It is computed many times for a variety of modelling variables to investigate the effect of each on the ground-borne vibration levels in the far field. It is found that increases in unsprung mass of the train cause a large increase in vibration levels. © Civil-Comp Press, 2016.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The influence of train properties on railway ground vibrations (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Aires Colaço; Pedro Alves Costa; David Connolly
Railway slab vs ballasted track: A comparison of track geometry degradation (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Aires Colaço; Charoenwong C; David Connolly; Peter Woodward; António Romero; Pedro Galvin
Railway critical speed assessment: A simple experimental-analytical approach (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Aires Colaço; Paulo Soares; David Connolly; Patrícia Lopes
Assessment of railway critical speed based on an experimental-analytical approach (2019)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Pedro Alves Costa; Paulo Soares; Aires Colaço; David Connolly
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-31 às 07:56:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias