Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > DESIGN OF A WEB-BASED APPLICATION TOWARDS IMPROVING ACQUISITION OF COGNITIVE SKILLS CLINICAL ANATOMY

Publicações

DESIGN OF A WEB-BASED APPLICATION TOWARDS IMPROVING ACQUISITION OF COGNITIVE SKILLS CLINICAL ANATOMY

Título
DESIGN OF A WEB-BASED APPLICATION TOWARDS IMPROVING ACQUISITION OF COGNITIVE SKILLS CLINICAL ANATOMY
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2013
Autores
Guimaraes, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gomes, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mota, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carmo, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Severo M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, MA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 5938-5940
5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN)
Barcelona, SPAIN, JUL 01-03, 2013
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-93H
Abstract (EN): Medical technology has evolved in a tremendous way in the last century, reflecting a revolution in how medicine is practiced nowadays. Medical education is a field of increasing complexity, where education supporting software is becoming more prevalent. Following the development of "Virtual Quiz", a tool build with the objective of improve identification of anatomy structures, we designed a new web-based application which functions as a study manager towards the improvement of students cognitive competences in clinical anatomy. The study manager application has five main sections. In two of these sections, "Virtual Quiz" and "Identifier", students can practice their capacity to identify anatomical structures in x-ray, TC and MRI films, as well as images of sectional anatomy. "Clinical Vignettes" section consists in a group of multiple choice questions, presented as clinical cases. The other two sections, "Flash Cards" and "Animated Graphics" enable a quick and directed revision of the course. The progress is indicated by statistical analysis, which incorporates the results of the students. With this tool different indicators can be collected: the quantitative individual and general performance of students in each section, the amount of time expended in each sections, the percentage of correct/wrong of each question, as well as the answer assigned by the students. The development of this tool will provide a solid background for application in a new curricular reform, where technologies are integrated in the medical course. This work aims to present this application and discuss its use as a tool for teaching/learning in medical education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 3
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-24 às 13:43:52 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias