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The merge project: Impacts of electric vehicles on the distribution system steady-state operation

Título
The merge project: Impacts of electric vehicles on the distribution system steady-state operation
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Soares, FJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Gouveia, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Rocha Almeida, PM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
C. L. Moreira
(Autor)
FEUP
João Peças Lopes
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 91-100
1st International Conference on Smart Grids and Green IT Systems, SMARTGREENS 2012
Porto, 19 April 2012 through 20 April 2012
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-5FQ
Abstract (EN): This paper describes the main results of the MERGE project relative to Electric Vehicle (EV) charging strategies and the impacts of EV integration on the steady-state grid operation. MERGE is a ¤4.5m, collaborative research project supported by the European Commission's Seventh Framework Programme (FP7). The consortium includes utilities, regulators, commercial organisations and universities with interests in the power generation, automotive, electronic commerce and hybrid and electric vehicle sectors across the entire European Union (EU). One of the MERGE project missions is to evaluate the impacts that EV will have on EU electric power systems, exploring EV and SmartGrid/MicroGrid simultaneous deployment, together with renewable energy increase, to achieve CO 2 emission reduction through the identification of enabling technologies and advanced control approaches. The work presented proposes three charging strategies, dumb charging, multiple price tariffs and smart charging, and uses EV integration scenarios of adherence to these charging schemes. The resulting scenarios are tested using an algorithm coded with Python and using PSS/E, created within the MERGE framework to study EU grids steady-state behaviour. Additionally, the critical mass of EV adherence to smart charging schemes that brings positive impacts to the distribution grids operation was also evaluated.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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