Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Augmented reality versus conventional interface: Is there any difference in effectiveness?

Publicações

Augmented reality versus conventional interface: Is there any difference in effectiveness?

Título
Augmented reality versus conventional interface: Is there any difference in effectiveness?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Pedro Quelhas Brito
(Autor)
FEP
Stoyanova, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
coelho, a
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 64 3
Páginas: 1-30
ISSN: 1380-7501
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-NWY
Abstract (EN): The moment immediately before the ¿add to cart¿ decision is very critical in online shopping. Drawing on theories of transfer, spreading activation and human-computer interaction, the superiority of markerless Augmented Reality (AR) and Marker-based augmented reality (M) over Conventional Interactive (CI) is hypothesized. Although those multimedia tools are not part of the product/brand motivating the consumer interest they interfere in the interactive performance of the ecommerce. 150 consumers in a lab experiment showed higher emotional response, interactive response and brand evaluation in M and AR than CI. Contrary to what was expected the usability results were the inverse. That is, usability of CI outperforms M and AR. Considering only AR and M interfaces their effect on psychological variables was not statistically significant. A sophisticated or a simple interface had no impact on intention to buy the target brand, but the brand recommendation improved from M to AR. The differing effect of those three interface systems was mediated by brand familiarity, perceived risk, opinion leadership and positive emotional traits. © 2017 Springer Science+Business Media New York
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Real-time augmented reality pemo platform for exploring consumer emotional responses with shopping applications (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Stoyanova, J; Goncalves, R; Pedro Quelhas Brito; coelho, a
Real-time Augmented Reality shopping platform for studying consumer cognitive experiences (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Stoyanova, J; Goncalves, R; coelho, a; Pedro Quelhas Brito

Da mesma revista

A systematic review on the use of immersive virtual reality to train professionals (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Narciso, D; Melo, M; Rodrigues, S; Cunha, JPS; Vasconcelos Raposo, J; Bessa, M
Virtual reality in training: an experimental study with firefighters (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Narciso, D; Melo, M; Raposo, JV; Cunha, JPS; Bessa, M
Successive refinement of side information for multi-view distributed video coding (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lucian Ciobanu; Luís Corte-Real
Successive refinement of side information for multi-view distributed video coding (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ciobanu, L; Luís Corte-Real
Sprite-based generation of side information for multi-view Distributed Video Coding (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ciobanu, L; Luís Corte-Real

Ver todas (22)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-30 às 13:18:32 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias