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Publicações

Wear and surface residual stress evolution on twin-disc tests of rail/wheel steels

Título
Wear and surface residual stress evolution on twin-disc tests of rail/wheel steels
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Batista, AC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Peixoto, DFC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nobre, JP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Coelho, L
(Autor)
Outra
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Ramos, DM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luis Andrade Ferreira
(Autor)
FEUP
Paulo Tavares de Castro
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 707-713
9th International Conference on Residual Stresses (ICRS 9)
Garmisch-Partenkirchen, GERMANY, OCT 07-09, 2012
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-FE8
Abstract (EN): Twin disc tribological tests were performed in wheel and rail materials, with specimens taken from a Spanish AVE train wheel and a UIC60 rail, in a program intended to characterize their contact fatigue behavior. The X-ray diffraction technique was used to characterize the residual stress distribution at the initial and damaged stages, as well as in intermediate stages, since existing residual stresses in the surface layers of the railways steels and its evolution during contact loading can have a major influence on crack initiation and propagation.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
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