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Publicações

Operational characteristics of microgrids with electric vehicles

Título
Operational characteristics of microgrids with electric vehicles
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2014
Autores
Carlos Moreira
(Autor)
FEUP
J. A. Peças Lopes
(Autor)
FEUP
Paulo Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Clara Sofia Gouveia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Livro
Páginas: 33-50
ISBN: 978-81-322-1797-8
ISBN Eletrónico: 978-81-322-1798-5
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-J56
Abstract (EN): Microgrids are the basic building cells of a smart grid. They are assumed to be established at the low voltage distribution level, where distributed energy sources, storage devices, controllable loads, and electric vehicles are integrated and need to be properly managed. The microgrid cell is a very flexible system that can be operated connected to the main power network or autonomously, in a controlled and coordinated way. When operating in islanded mode, the MG relies on local energy storage to ensure the balance between generations and loads. However, when operating isolated from the main grid, the MG is more sensitive to power quality issues such as voltage unbalance, caused by the connection of single-phase loads and sources. In order to improve the MG emergency operation conditions, the EV should be envisaged as an active and flexible entity, providing to the MG additional distributed load or storage capacity under the vehicle-to-grid (V2G) concept. This chapter reviews the MG architecture considering EV and focuses on the impact of their active participation on the MG frequency regulation in emergency conditions (namely in islanding operating mode). Voltage unbalance issues during MG autonomous operation and the need for adopting voltage balancing mechanisms in specific power electronic interfaces are also discussed.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
103478 897.34 KB
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