Go to:
Logótipo
You are in:: Start > Publications > View > O papel dos materiais áudio no desenvolvimento da competência de interação oral na aprendizagem de Português Língua Estrangeira
Map of Premises
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática
Publication

O papel dos materiais áudio no desenvolvimento da competência de interação oral na aprendizagem de Português Língua Estrangeira

Title
O papel dos materiais áudio no desenvolvimento da competência de interação oral na aprendizagem de Português Língua Estrangeira
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2019
Authors
Rocha, Diogo
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Carvalho, Ângela
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Pages: 67-70
V Congreso Internacional de la Sociedad Extremeña de Estudios Portugueses y de la Lusofonía (SEEPLU)
Cáceres , 9-10 de noviembre de 2017
Scientific classification
CORDIS: Humanities > language sciences > Languages
Other information
Resumo (PT): Este resumo propõe-se apresentar um estudo de caso que foi desenvolvido no âmbito do Estágio Pedagógico do Mestrado em Português Língua Segunda/Língua Estrangeira, que decorreu na Faculdade de Letras da Universidade do Porto no ano letivo de 2015/2016, e que visou desenvolver a expressão oral de aprendentes de nível A2, partindo do aprofundamento da compreensão oral, num percurso que propõe atividades para: (i) promover a compreensão de textos áudio, (ii) desenvolver as competências linguística, sociolinguística e pragmática dos estudantes, e (iii) levá-los a aplicar conhecimentos recém-adquiridos, interagindo oralmente a partir do modelo trabalhado. Por fim, apresenta-se a discussão dos resultados obtidos neste estudo de caso, tendo em conta as suas limitações.
Abstract (EN): This paper proposes to present a case study which was developed in the context of a training embedded in the Masters Degree of Portuguese as a Second Language/ Foreign Language at Faculty of Arts of University of Porto in the school year of 2015/2016. Our main purpose was to promote oral interaction development of the learners from the A2 level, starting with the deepening of the oral comprehension, in a trajectory that proposes activities to: (i) promote the comprehension of audio texts, (ii) develop the linguistic, sociolinguistic and pragmatic competences, and (iii) lead them to apply the recently acquired knowledge, interacting orally through the explored model. Finally, we present the discussion of the results of this study case regarding its limitations.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
978-84-09-03865-7PapelMateriais3.3.3 77.88 KB
3.3.3 Resumo 832.08 KB
Related Publications

Of the same scientific areas

Timão de Atenas (2016)
Book
Shakespeare, William ; Ribeiro, Nuno Pinto
Sister, can you hear the deep blue of the sea? (2018)
Book
Barata, Gilda Nunes ; Vasconcelos, Filomena
Para lá da tarefa: implicar os estudantes na aprendizagem de línguas estrangeiras no ensino superior (2019)
Book
Almeida, José Domingues de ; Auf der Maur Tomé, Simone ; Bacquelaine, Françoise ; Lorenzo, Mónica; Duarte, Isabel Margarida ; Hurst, Nicolas ; Kind, Anette ; Nicolás Martínez, Pilar; Rodrigues, Sónia Valente

See all (87)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-09-29 at 23:04:02 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal