Go to:
Logótipo
You are in:: Start > Publications > View > Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano
Map of Premises
FC6 - Departamento de Ciência de Computadores FC5 - Edifício Central FC4 - Departamento de Biologia FC3 - Departamento de Física e Astronomia e Departamento GAOT FC2 - Departamento de Química e Bioquímica FC1 - Departamento de Matemática
Publication

Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano

Title
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2019
Authors
Pedreira, Paula
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Rodrigues, Sónia Valente
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Silvano, Maria da Purificação
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Almeida, Sofia
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Indexing
Crossref
Scientific classification
CORDIS: Humanities > language sciences
Other information
Resumo (PT): Este trabalho apresenta dados relacionados com a efi cácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais sobre orações subordinadas adjetivas relativas aplicadas em turmas de 9.º ano. Após a análise do desempenho dos alunos, exploram-se as hipóteses subjacentes aos desvios identifi cados e propõem-se reformulações nos percursos ofi cinais criados, na expectativa de melhoria da sua efi cácia pedagógico-didática para a aprendizagem deste tipo de orações. Em complemento, são apresentados os resultados obtidos na segunda fase de implementação dos laboratórios, numa análise comparativa das duas fases de aplicação.
Abstract (EN): This work presents data related to the pedagogicaldidactic effectiveness of grammar laboratories about relative adjective subordinate clauses applied in two 9th grade classes. After analyzing the students’ performance, the hypotheses underlying the identifi ed deviations are explored, and reformulations are proposed for the laboratories created, in order to improve their pedagogical-didactic effectiveness for the learning of this type of clauses. In addition, the results obtained in the second phase of implementation of the laboratories are presented, in a comparative analysis of the two application phases.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
9Paula Pedreira_b 617.08 KB
Related Publications

Of the same book

O potencial formativo das fundamentações pedagógico-didáticas nas práticas reflexivas dos professores em formação inicial: contributo para o seu estudo (2019)
Chapter or Part of a Book
Rodrigues, Sónia Valente ; Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Carvalho, Ângela ; Fardilha, Luís Fernando de Sá ; Santos, Paulo Jorge
A reflexão gramatical na aula de língua materna: porquê? quando? como? (2019)
Chapter or Part of a Book
Brito, Ana Maria ; Morgado, Celda; Oliveira, Maria do Carmo
Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Ciências da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-10-31 at 23:04:17 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal