Resumo (PT):
A equação de Lagrange pode ser utilizada entre objectos representados em imagens para simular fisicamente a sua transformação. Assim, dadas duas representações do mesmo objecto, ou de dois objectos distintos, pode ser feita a estimação temporal (faseada) da sua transformação/deformação, de uma forma coerente com as propriedades físicas do material virtual utilizado na modelação e das cargas aplicadas sobre o modelo. Esta metodologia permite estimar a energia de deformação global e local envolvidas, que podem traduzir a transformação/deformação representada.
Abstract (EN):
Lagrange�s equation can be used to physically simulate the transformation between objects represented in images. Given two images of different objects, or different images of the same object, a temporal estimation of their transformation/deformation can be made, according to the properties of the virtual material adopted and attending to the charges applied on the built model. This methodology allows the estimation of the local and global strain energy involved, which can be used to translate the represented transformation/deformation.
Language:
Portuguese
Type (Professor's evaluation):
Scientific
Contact:
http://www.fe.up.pt/~tavares/downloads/publications/artigos/Raquel%20Pinho_CIBEM6.pdf
No. of pages:
6
License type: