Resumo (PT):
Este relatório descreve o estágio profissional realizado na Federação Portuguesa de Natação, no âmbito do Mestrado em Gestão Desportiva, que se focou em duas áreas principais: marketing e comunicação digital e formação de treinadores de polo aquático. O estágio foi conduzido em formato remoto, o que exigiu grande autonomia e proatividade. As atividades desenvolvidas incluíram a criação e gestão de conteúdos digitais nas redes sociais da FPN, a dinamização do Instagram, a análise de métricas de performance e o apoio à formação de treinadores de Grau III. Durante o estágio foi elaborado um estudo destinado a avaliar o desempenho bimensal das redes sociais. A análise de alguns indicadores-chave de despenho revelou um aumento significativo na interação, número de seguidores e alcance das publicações. O estágio permitiu consolidar conhecimentos práticos nas áreas de comunicação e gestão desportiva, contribuindo para o desenvolvimento profissional e pessoal.
Abstract (EN):
This report describes the professional internship carried out at the Portuguese Swimming Federation as part of the Master’s in Sports Management, focusing on two main areas: marketing and digital communication, and professional training of water polo coaches. The internship was conducted remotely, which required great autonomy and proactivity. The activities developed included the creation and management of digital content for the FPN’s social media, boosting Instagram engagement, performance metrics analysis, and supporting the training of Level III coaches. During the internship, a study was conducted to evaluate the bi-monthly performance in social media. The analysis of key performance indicators revealed a significant increase in engagement, number of followers, and reach of the posts. The internship allowed for the consolidation of practical knowledge in the fields of communication and sports management, contributing to both professional and personal development.
Language:
Portuguese