Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Self-perceived stability and change in children's competence

Self-perceived stability and change in children's competence

Título
Self-perceived stability and change in children's competence
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2010
Autores
Christiane Vandenplas Holper
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Isabelle Roskam
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 25 1
Páginas: 1-17
ISSN: 0256-2928
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-003-8M6
Abstract (EN): Using Harter's (Child Dev 53(1):87-97, 1982) perceived competence scale, this study integrates several paradigms related to the issues of self-perceived competence, stability or change and attributional theory. It examines how 268 Belgian and Portuguese fifth graders consider their scholastic, social and physical competence at present and in a retrospective or prospective time perspective. The children were also asked to rate the causes of their self-perceived competence-related stability or change. Nearly all of the children who saw change indicated that they had changed/would change in a positive way. Children more often thought that they would change in the future than that they had changed in the past. Children who saw change also made more internal attributions (effort and ability) than children who saw only stability. Finally, the results varied consistently between the Belgian and the Portuguese samples, indicating cross-cultural differences which are tentatively illuminated by macro-systemic considerations referring to educational policy in the two countries.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: christiane.holper@uclouvain.be; isabelle.roskam@uclouvain.be; fontaine@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000275954200001">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-74549206758&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-european study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. E. Dockrell; T. C. Papadopoulos; C. L. Mifsud; L. Bourke; O. Vilageliu; E. Besic; S. Seifert; B. Gasteiger-Klicpera; A. Ralli; I. Dimakos; S. Karpava; M. Martins; O. Sousa; São Luís Castro; H. Knudsen; P. Donau; B. Haznedar; M. Mikulajová; N. Gerdzhikova
Students' individual and collective efficacy: joining together two sets of beliefs for understanding academic achievement (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sílvia Pina Neves; Luísa Faria; Hannu Räty
Predicting child outcomes from preschool quality in Portugal (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Isabel Abreu-Lima; Teresa Leal; Joana Cadima; Ana Madalena Gamelas
Peer attachment, coping, and self-esteem in institutionalized adolescents: the mediating role of social skills (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Pinheiro Mota; Paula Mena Matos
Parents' and teachers' perceptions of quality in Portuguese childcare classrooms (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
S. Barros; Teresa Leal

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-04 às 08:20:09 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico