Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Critical thinking pedagogical practices in medical education: a systematic review

Critical thinking pedagogical practices in medical education: a systematic review

Título
Critical thinking pedagogical practices in medical education: a systematic review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Araújo, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gomes, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 11
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-ZVG
Abstract (EN): Introduction: The development of critical thinking (CT) has been a universal goal in higher education. A systematic review of the literature was conducted to evaluate the effectiveness of currently used pedagogical practices to foster CT/ clinical reasoning (CR)/ clinical judgment (CJ) skills and/or dispositions in undergraduate medical students. Methods: PubMed, Web of Science and Scopus databases were searched from January 2010 to April 2021 with a predefined Boolean expression. Results: Of the 3221 articles originally identified, 33 articles were included by using PICOS methodology. From these, 21 (64%) reported CR pedagogical practices and 12 (36%) CT pedagogical practices. Discussion: Overall, pedagogical practices such as cognitive/visual representation, simulation, literature exposure, test-enhancing and team-based learning, clinical case discussion, error-based learning, game-based learning seem to enhance CT/CR skills and/or dispositions. Further research is required to identify the optimal timing, duration and modality of pedagogical interventions for effectively foster CT/CR in medical education. Copyright © 2024 Araújo, Gomes and Ribeiro.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The Effectiveness of Physiotherapy and Complementary Therapies on voice Disorders: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Cardoso, R; Meneses, RF; Lumini Oliveira, J
Editorial: New technological devices for dermatological application: upgrades and efficacy (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Leonardi, GR; Almeida, IF; Chorilli, M
A Systematic Review With Network Meta-Analysis of the Available Biologic Therapies for Psoriatic Disease Domains (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Torres, T; Barcelos, A; Filipe, P; Fonseca, JE
Willingness to institutionalize a relative with dementia: a web-platform assessment with the Portuguese adapted version of the Desire-to-Institutionalize Scale (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teles, S; Napolskij, MS; Ribeiro, O; Alves, S; Freitas A; ferreira, a; Constança Paúl
Use of dementia and caregiving-related internet resources by informal caregivers: A cross-sectional study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teles, S; Constança Paúl; Cristina Costa Santos; Ferreira, A

Ver todas (29)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-14 às 15:47:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico