Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Analytics for smarter planning of retail operations

Analytics for smarter planning of retail operations

Título
Analytics for smarter planning of retail operations
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2025
Autores
Pedro Amorim
(Autor)
FEUP
Eng Larsson, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hübner, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 0925-5273
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-019-RD3
Abstract (EN): This special issue showcases state-of-the-art research at the intersection of analytics and retail operations. As the retail landscape becomes increasingly complex ¿ driven by omnichannel strategies, evolving customer expectations, and a surge in data availability ¿ analytics has emerged as a critical enabler of operational efficiency, customer experience, responsiveness, and sustainability and ethics. Collectively, these contributions demonstrate how advanced analytics can support retailers in navigating uncertainty, personalizing services, and scaling up innovation across formats and channels. The articles featured in this issue address a diverse set of decision domains, including warehousing, inventory and assortment planning, and distribution and last-mile delivery. Methodologically, they span descriptive, prescriptive, and hybrid approaches, leveraging tools such as machine learning, stochastic modeling, and dynamic optimization. By grounding models in real-world data and focusing on practical implementation, the issue provides actionable insights for both scholars and practitioners. It also highlights emerging opportunities for future research on behavioral integration, human-machine collaboration, and the ethical dimensions of retail analytics. © 2025 Elsevier B.V.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Tactical sales and operations planning: A holistic framework and a literature review of decision-making models (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Daniel Filipe Pereira; José Fernando Oliveira; Maria Antónia Carravilla
Cutting and packing (2013)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Julia A Bennell; Jose Fernando Oliveira; Gerhard Waescher
The Dotted-Board Model: A new MIP model for nesting irregular shapes (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Franklina M B Toledo; Maria Antonia Carravilla; Cristina Ribeiro; Jose F Oliveira; Miguel M Gomes
The adjustment-cost model of the firm: Duality and productive efficiency (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Elvira Silva; Lansink, AO; Stefanou, SE
Supply chain social sustainability: Standard adoption practices in Portuguese manufacturing firms (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mani, V; Gunasekaran, A; Catarina Delgado

Ver todas (26)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-14 às 06:19:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico