Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A qualitative study exploring adolescents' perspective about Mental Health First Aid Training Programmes promoted by nurses in upper secondary schools

A qualitative study exploring adolescents' perspective about Mental Health First Aid Training Programmes promoted by nurses in upper secondary schools

Título
A qualitative study exploring adolescents' perspective about Mental Health First Aid Training Programmes promoted by nurses in upper secondary schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Costa, TFO
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sampaio, FMC
(Autor)
ESEP
Sequeira, CAD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Canut, MTL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Poyato, ARM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 31 4
Páginas: 326-338
ISSN: 1445-8330
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-RK7
Abstract (EN): Mental Health First Aid Training Programmes are educational interventions that aim to disseminate basic first aid skills in the community. Adolescents in the context of their secondary school education are a particularly appropriate population for literacy promotion interventions. This study explores adolescents' perspectives on Mental Health First Aid Training Programmes promoted by nurses in Portuguese upper secondary schools. A qualitative and exploratory study was conducted. Data were collected through semi-structured interviews with 12 adolescents who participated voluntarily and with the consent of their parents. Data were analysed using content analysis. Fourteen themes were identified around three main areas: (i) Relevance of training programmes, (ii) Content of training programmes and (iii) Intervention methods of training programmes. The results obtained indicate that adolescents consider Mental Health First Aid Training Programmes in school relevant and necessary. Adolescents identified the content they deemed most appropriate and how it could be taught. These results can guide the development of training programmes. Nurses should take the lead in implementing these interventions in schools. Adolescents can take a more active role in mental health issues by improving their literacy.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Nurses' perspective about the Mental Health First Aid Training Programmes for adolescents in upper secondary schools: A focus group study (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Costa, TFO; Sampaio, FMC; Sequeira, CAD; Canut, MTL; Poyato, ARM

Da mesma revista

The impact of the COVID-19 pandemic on the mental health of portuguese university students (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos Sequeira; Odete Araujo; Tânia Lourenço; Otília Freitas; José Carlos Carvalho; Patrício Costa
Development and Psychometric Properties of the Therapeutic Relationship Assessment Scale-Patient (TRAS-Patient) (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Coelho, JCF; Ribeiro, JIF; Ribeiro, ARM; Trindade, ACG; da Sequeira, CA; Merino, JFR; Poyato, ARM; Sampaio, FMC
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Centro de Desporto da Universidade do Porto I Termos e Condições I Acessibilidade I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-21 às 15:31:26 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico